Suplementi u ishrani - kako da "začinite" svoj obrok?

18.08.2016
Suplementi u ishrani - kako da "začinite" svoj obrok?

Stres i svakodnevne obaveze nam neretko dozvoljaju da se hranimo onoliko zdravo koliko bi trebalo. Brzo se hranimo, preskačemo obroke, nedovoljno unosimo voće i povrće te ne uspevamo da organizam opskrbimo neophodnim vitaminima, mineralima i ostalim nutrijentima. Na koji način možemo rešiti ovaj problem?   

Dijetski suplementi služe kao dodatak redovnoj ishrani kako bi se poboljšalo opšte stanje organizma. Naravno, od godina, pola, stila života i psihofizičkog zdravlja zavise i potrebe za njima. Evo koje suplemente možete koristiti: 

Matični mleč – poznatiji kao prirodni eliksir mladosti. Sadrži vodu, visok procenat aminokiselina, monosaharide, masne kiseline, vitamine B i C, minerale, prirodne enzime itd. Preporučuje se muškarcima i ženama iz više razloga: rešava problem neplodnosti, lošeg imuniteta i hroničnog umora. Matični mleč se može uzimati u različitim varijantama: kao prah, u vidu kapsula, tableta ili sa medom. Na vama je da saznate koji od tih načina vam najviše odgovara.

Cink, magnezijum i selen se prvenstveno smatraju „muškim“ mineralima jer se njihovim konzumiranjem povećava plodnost muškaraca. Cink pogoduje i ženama pošto smanjuje mogućnost spontanog pobačaja. Preporučene dnevne doze ovih minerala za muškarce su 30mg, 300mg i 55mcg-200mcg, respektivno.

Hrastova sjajnica – poznatija kao pečurka besmrtnosti ili hiljadugodišnja pečurka. Godišnja prodaja od preko dve milijarde dolara najbolje govori u prilog njenoj širokoj rasprostanjenosti. Pomaže kod alergija, nesanice, anksioznosti, hipertenzije, raka dojke i prostate i poboljšava funkciju jetre. Takođe, pozitivno deluje kod imunoloških, kardiovaskularnih i neuroloških bolesti, ali daje i efekte u kontroli šećera i holesterola u krvi.

Kalcijum, vitamin D, omega 3-masne kiseline i probiotici su suplementi neophodni nežnijem polu.

Kalcijum, pored jačanja kostiju, odličan je i za prenos nervnih signala. Preporučena dnevna doza damama između 19 i 50 godina je 1000 mg.

Vitamin D igra bitnu ulogu u prevenciji raka debelog creva, dojki i dijabetesa. U ovim letnjim mesecima preporuka je uneti 1000 jedinica dnevno, a u zimskim mesecima duplo više.

Visok nivo omega 3 kiselina sprečava upale, dijabetes, srčane bolesti i kancer. Preporuka je unositi 1-2gr dnevno i to sa ribljim uljem uz hranu koja ga apsorbuje. Pažljivo sa ovim suplementom – ne smete uneti više od 3gr dnevno!

Što se probiotika tiče, poželjno je uzeti jednu kapsulu ujutru. Dobre bakterije pomažu kod probavnih smetnji, grčeva, dijareje, bolova u stomaku, sprečavaju prehlade, ali i jačaju imunitet i povećavaju otpornost na svakodnevni stres.

Primenjene količine suplementa u pojedinačnoj dozi (kašika, kapsula, tableta) moraju biti konzistentne ustanovljenim preporučenim dnevnim dozama određenih populacionih grupa. Ukoliko niste sigurni šta biste mogli da uvedete kao dodatak ishrani i koliko često da ga konzumirate, obratite se Mobilnoj sestri za besplatan savet!

Izdvojeni blogovi

Prijavi se da pratiš naš sajt