ŠEST NAČINA DA SE OSLOBODITE STRESA

27.02.2017
ŠEST NAČINA DA SE OSLOBODITE STRESA

Šta je ustvari stres?

Postoji mnogo definicija, a možda je najjednostavnija da je stres sve ono što osećamo da nas prevazilazi, naše snage i sposobnosti, što nas obuzima tako da ne možemo optimalno da funkcionišemo.

Veliki broj obaveza u toku dana, loši medjuljudski odnosi na poslu, zdravstveni ili finansijski problemi, premalo spavanja – sve nas to može opteretiti tako da smo nervozni, napeti, stalno umorni i zabrinuti. Stres je opasan jer, ukoliko se ne pobrinemo za njega, može ozbiljno uticati i na naše zdravlje.

S obzirom da je stres danas skoro nemoguće izbeći, važno je da nadjemo načine da se borimo sa stresom, odnosno da prevazidjemo i neutrališemo njegove efekte na naše biće.

Predlažemo vam 6 načina kako možete da pomognete sebi kada ste pod stresom:

1.       Boravak u prirodi

U prirodi nalazimo mir i tišinu koja nam je preko potrebna usled života u gradovima i  povezujemo se sami sa sobom. Lepote prirode nas obogaćuju i čiste od toksičnih efekata betona, elektronskih aparata koji su svuda oko nas, buke i smoga. Zato, čak i po hladnom vremenu ili kiši izadjite u prirodu ili do obližnjeg izletišta ili parka.

2.       Fizička aktivnost

Prilikom fizičke aktivnosti u organizmu se stvaraju supstance koje čine da se osećamo zadovoljno i okrepljeno. Fizička aktivnost opušta naše napete mišiće, čini da bar na kraće vreme, usredsredjeni na vežbe zaboravimo na svakodnevne brige i probleme. Takodje, vežbanje je odlično za naše zdravlje jer poboljšava stanje našeg srca i krvnih sudova. Čak i lagana šetnja svakog dana od po 30 minuta ima povoljne efekte.

3.       Meditacija

U meditaciji smo usredsredjeni na sebe, svoje telo, svoje disanje ili izgovorene reči. Meditacija donosi mir, sredjenost i jasnoću misli, lakše upravljanje svojim emocijama i nagonima, što sve pomaže da se sa dnevnim izazovima izborimo efikasnije i brže. Danas meditacija nije više rezervisana samo za budističke monahe i jogine. Možete je raditi i u udobnosti svoga doma, uz zapaljene mirisne sveće, opuštajuću muziku  i vodjene meditacije na You tube kanalu.

4.       Vreme sa porodicom i prijateljima

Vreme koje provodimo sa ljudima koje volimo, sa kojima smo opušteni i osećamo se prihvaćeno je neprocenjivo za naše mentalno i emotivno zdravlje. To što nekome možemo da se izjadamo, da budemo saslušani, da dobijemo podršku i utehu smanjuje teret stresa na našim ledjima i daje nam snagu za novi dan. Povezanost sa drugima, dobri medjuljudski odnosi i kvalitetno vreme koje provodimo sa voljenima nas opušta, obnavlja i štiti od destruktivnih efekata stresa. Zato nadjite vremena za svoje bližnje.

5.       Hobi

Kada se bavimo onim što volimo, ne misleći na rezultat ili korist koju imamo od toga, ispunjava nas  osećaj radosti i  smanjuje se  nivo stresa. Bilo da je u pitanju kuvanje, čitanje knjiga, sadjenje cveća, planinarenje ili šah - ako vas to čini srećnim, uz to vam vreme brže prolazi i potpuno vas zaokuplja tako da zaboravite na sve ostalo - radite to što više i što češće! 

6.       Bojanka za odrasle

Da, danas postoje i bojanke za odrasle, a ne samo za decu! Pouzdano smanjuju napetost i opuštaju pred spavanje. Slično kao i kod meditacije - prisutnost u trenutku i fokus na ono što radite, čini da zaboravite na probleme koji vas muče bar na kratko i da uživate u tom predahu, zabavljajući se sa bojama i oblicima. Probajte, ako se deci svidja, nema razloga da se ne svidi i vama!

 

Stres nam ne mora biti neprijatelj. On nas može motivisati da promenimo svoje navike i okrenemo se zdravijem i kvalitetnijem životu. Probajte da bar neke od naših predloga uvrstite u vašu svakodnevicu i vaše biće će vam biti zahvalno na tome. 

Javite nam kako vam ide!


Mr farm. Bojana Bogdanić

Izdvojeni blogovi

Prijavi se da pratiš naš sajt