Hrono ishrana - Kako da biranim obrocima poboljšate stil života

19.06.2016
Hrono ishrana - Kako da biranim obrocima poboljšate stil života

Nakon vegetarijanske, meditaranske i veganske, došao je red i na hrono ishranu. Dosta pitanja ste nam postavljali o njoj i stoga smo rešili da vam ovim tekstom otklonimo mnoge nedoumice. Najpre, šta podrazumevamo pod hrono ishranom? Bazira se na unošenju određenih namirnica u određenim intervalima između obroka, tačnije između četiri i šest sati. Medicinskim rečnikom, kisela sredina u organizmu se svodi na baznu. Hrono ishrana se deli na dva perioda:

1)    Restriktivni – organizam se detoksikuje i prvi kilogrami počinju da se “tope”. Ovaj period traje onoliko dugo koliko kilograma želite da oslabite, a restriktivni period traje tačno 28 dana i tokom njega nije dozvoljeno bavljenje sportom, osim šetnje ujutru pre doručka.

2)    Vanrestriktivni – period održavanja željene kilaže i usvajanja novog načina ishrane. Ono što je specifično za ostalo dijete, ovde ne važi – možete količinski hrane uneti koliko vam duša poželi

Pretpostavimo da želite da smršate – u nastavku vam dajemo savete pacijenta koji se pridržava hrono ishrane. Pogledajte šta sve možete jesti u toku dana, a šta da zaobiđete u širokom luku!

Hleb - Preporučujemo Vam da sami napravite hleb i to od heljdinog, integralnog ili speltinog brašna sa lanenim ili suncokretovim semenkama. Hleb od 250 grama bi trebalo da vam potraje 4 dana.

Doručak: Pržena jaja sa slaninom, s tim da uz jaja ne treba kombinovati kiselo mleko. Konzumiranje jaja je obavezno 2 puta nedeljno, i to u porciji od 2-3 jaja. Alternativa je da pojedete slaninu sa kiselim mlekom. Konzumacija belih sireva je dozvoljena, ali restrikcija postoji prilikom unošenja pavlake (3-4 puta mesečno), a potpuna zabrana unošenja je kod jogurta, margarina i peciva. Takođe, isključivo vam je za doručak zabranjeno da unosite namirnice koje sadrže šećer.

Ručak: Možete jesti sve vrste mesa, s tim da je najbolje da u vaš organizam unesete barenu piletinu. Takođe, preporučljivo je i korišćenje crvenog mesa i to 3 puta nedeljno. Ne smete koristiti iznutrice, osim pileće džigerice.

Večera: Sve vrste riba dolaze u obzir, koje možete iskombinovati sa osvežavajućom salatom koja treba da sadrži samo jednu vrstu povrća. Ukoliko poželite da ispržite krompir za večeru, odustanite – i on spada u “zabranjene” namirnice u toku cele hrono dijete.

Napomene: Pravilo je da nema užine između obroka niti jedenje hleba i testenina nakon 15 časova! Imajte na umu da kada se kombinuje sa fizičkom aktivnošću, ova dijeta daje maksimalne rezultate. Ukoliko ste se pitali da li smete da se opustite kada  izađete sa prijateljima, naša preporuka je čaša crvenog vina posle ručka uz isto toliko vode, naravno osim u restriktivnom periodu. Preporučujemo Vam i šetnju ujutru, pre doručka, tokom oba perioda.

Mobilna Sestra je tu da vam odgovori na sva pitanja i nedoumice! Ukoliko spadate u grupu intolerantnih na gluten, u tom slućaju treba da izbegavate većinu voća i povrća, dok vam je dozvoljena konzumacija limuna. Ukoliko niste sigurni koje namirnice je poželjno imati u frižideru, slobodno dođite do nas i mi ćemo vas besplatno posavetovati uzevši u obzir vaše godine, stanje i cilj koji želite da postignete hrono, ali i ostalim ishranama.

Izdvojeni blogovi

Prijavi se da pratiš naš sajt